Surdup 2184m (23.04.2017.)

Ovu turu mogli bi nazvati “Uživanje u pravom zimskom ambijentu u sred poljeća!”. Tako je bilo, i ako datum ne nagovještava planinu u tom ruhu…

Datum: Nedelja 23.04.2017.;
Planina: Kučke planine;
Vrh: Surdup 2184 mnv;
Učesnici: Jelena Petković, Ivan Femić, Dražen Marković;
Vodič: Aleksandar Đajić;
Savladana visinska razlika: 800 m;
Distanca: oko 10 km u oba smjera;
Trajanje ture: ukupno 4,5 h (uspon 3 h i silazak 1,5 h);

Dogovor oko uspona pao je maltene u hodu, veče prije odlaska zbog kojekakvih poslovnih obaveza učesnika ture. Polazak u nedelju ujutro sa Starog Aerodroma u 5 h. Ja sam ustao malo ranije da sredim auto pošto mi u zadnje vrijeme izgleda kao dječiji magacan))

Polazak nije nagovještavao uslove koji će nas čekati na planini. Jutro mirno, vedro. Pogled na Žijevo putem od Podgorice ne govori o baš velikoj količini snijega koju bi mogli očekivati pri usponu. Nismo žurili sa vožnjom pošto je put preko Treskavca bio prepun što krupnih , što sitnih odrona. Na Bukumire stižemo oko 6,30h. Tada nam se otvara svima poznati pogled na Pasjak i ono što je za nas u tom trenutku najbitnije da je predio krcat snijegom. Pri dolasku nisam moga ni pomislit da ću kuluar desno od Pasjaka moći penjati u pravim zimskim uslovima. Snijeg koji je padao prethodni vikend maltene se zadržao u potpunosti. Dovezli smo se autom do zadnje livede i spakovaliu za uspon. Dereze smo odmah stavili pošto je temeperatura ispod nule a površina snijega smrzla kao u sred zime. Mi oduševljeni, naravno. Moram pohvaliti Jelenu Petković koja se od nas najbolje spremila što se tiče zimske opreme za uspon. Sve po PS-u!

Na uspon smo krenuli oko 7 šasova desnim kuluarom od Pasjaka. Snijeg nije toliko loš. Propada se najviše do dvadesetak santimetara. Površina smrzla što u mnogome otežava prćenje. Sve je saliveno. Odmah se vidi da do vrha neće biti nikakve čiste površine bez snijega. Ja sam vodio grupu dok nismo izašli maltene u obasjaj sunca desno od sedla izmedju Surdupa i Pasjaka. Tu smo napravili malu pauzu, doručkovali i napravili par fotki. Dalje je nastavio Fema sa vođenjem i prćenjem i tako je bilo sve do vrha. Pri izlasku na prevoj ispod Surdupa dočekao nas je led pa smo odradili malo navezivanje i tu dionicu prešli bezbijedno. Do vrha je sve išlo po planu. Teren, miks stijene i smrznutog snijega.

Na vrhu oko 10 časova i naravno“ KAAAFAA“

Na vrhu se kratko zadržavamo zbog vremena koje se brzo kvari. Snijeg je već počeo da provejava i već smo se našli u pravom zimskom ambijentu. U povratku mećava i snijeg su nas pratili do samog auta. Silazak nije prestavljao nikakv problem. Skinuli smo dereze jer se ispostavilo da je lakše bez njih zbog mekoće snijega u to doba dana. Osmjeh sa lica nismo mogli sakriti. Odavno nisam uživao u ovakvoj zimskoj idili a u proljećno doba godine.

Kod auta smo stigli svi u nekih 15 minuta razmaka, nakon 4,5 sata od polaska. Prepakiranje i put pod noge. Svraćamo kod Biga na Kržanji na jedno tradicionalno piće. U Podgoricu stigosmo oko 14 h i svi ponovo put svojih obaveza, puni utisaka sa današnjeg dana!

Pozdrav do sledećeg druženja,

Đaja!

Surdup 23.04.2017.

Оставите одговор

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.